Business Blunder van het Jaar 2010

In de laatste weken van 2010 hebben de bezoekers van deze website hun stem kunnen uitbrengen op één van de genomineerden voor de verkiezing Business Blunder van het Jaar 2010. Er waren drie genomineerden voor deze titel:

– Televisiezender Het Gesprek, waar in augustus 2010 de stekker uit werd getrokken

– Shampoomerk Andrélon (Unilever) dat in 2010 vanwege hun jubileum Champagne Shampoo op de markt bracht, maar deze al snel weer terug moest halen omdat ze het woord Champagne niet mochten gebruiken

– De iPhone 4 (Apple) dat in 2010 grote problemen kreeg met signaalverlies bij aanraking van de antenne

Nu de stemming gesloten is kunnen we de balans opmaken. Andrélon Champagne Shampoo is met 55% van de stemmen uitgeroepen tot Business Blunder van het Jaar 2010.

De auteurs van Business Blunders kunnen zich hier goed in vinden. Unilever zou toch moeten weten dat de naam Champagne alleen verbonden mag worden aan producten uit de gelijknamige streek in het noorden van Frankrijk. Wat voor Andrélon een feestjaar had moeten worden (Het merk vierde in 2010 haar 70ste verjaardag) eindigde zo toch een klein beetje in mineur.

Ook in het komende jaar zullen we alle mislukkingen weer bij gaan houden en op deze website posten. En in december zullen we de genomineerden voor Business Blunder van het Jaar 2011 bekendmaken.

We willen iedereen hartelijk danken voor het stemmen!

Frans Reichardt
Ed van Eunen
Thijs van Eunen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *